İsrail'e Türkiye vetosu.

Yazar:

ABD’nin Chicago kentinde düzenlenecek olan kongreye Türkiye'nin vetosu damga vurdu. Türkiye'nin karşı çıkması sonucu İsrail kongreye davet edilmedi.


Chicago’da 20-21 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek zirveye İsrail’in davet edilmemesini açıklamakta güçlük çeken NATO yetkilileri, bunun Türkiye’nin İsrail’i bloke etmesinden değil, İsrail’in NATO’nun temel askeri çalışmalarına katılmayan bir ülke olmasından kaynaklandığını söyledi.

Amerikan medyasında çıkan haberlerde, İsrail’in Türkiye’nin engellemesi nedeniyle NATO zirvesine davet edilmediğine yönelik haberler çıkarken, NATO Genel Sekreteri General Anders Fogh Rasmussen, İsrail’in Chicago’da yapılacak zirveye davet edilmeme nedeninin, Mavi Marmara olayları nedeniyle Türkiye’nin İsrail’e karşı ’engelleme politikası uygulamasından’ kaynaklanmadığını belirterek ’İsrail Kosova’da NATO Barış Gücü KFOR’da ya da, Afganistan’da Uluslararası Güvenlik Yardım Gücü’nde de (ISAF) yer almıyor.

İsrail’in NATO zirvesine katılımının, Türkiye tarafından engellenmesi gibi bir durum söz konusu değil’ diye konuştu. Ancak, İsrail’in, NATO’nun işbirliği yaptığı ülkeler kapsamında daha önceki NATO zirvelerine katıldığı biliniyor. ABD’nin Chicago kentinde 20-21 Mayıs tarihlerinde düzenlenecek NATO zirvesine, NATO üyesi ülke temsilcileri ile birlikte toplam 60 devlet ve hükümet başkanının katılması bekleniyor.

0 yorum → "İsrail'e Türkiye vetosu."

Yorum Gönder

Son Yazılar

Blog Arşivi

Güncel Blog: İsrail'e Türkiye vetosu..